Twitter: kort, maar krachtig

Hoewel het onthaal van social media kanaal ‘Twitter’ met iets minder herrie plaatsvond, lijkt de Belg toch ontvankelijk te zijn voor dit platform. De kern van Twitter is het plaatsen van korte berichtjes, die opnieuw kunnen worden gedeeld door andere gebruikers (die handeling heet retweeten). Daarnaast kan je als Twitter gebruiker ook andermans publicaties leuk vinden (ook wel favoriten genaamd).

Groeiend & veelbelovend

twitter sociale mediaDe groei van Twitter is zodanig groot, dat er plannen zijn om een kantoor te openen in het Brusselse. Het massapubliek werd bereikt, en dat moet kracht bijgezet worden door de opening van een Belgische vestiging. Vijf specialisten zullen worden tewerkgesteld in de Twitter-stek. Zij zouden volgens interne bronnen instaan voor het boosten van de nationale marketingactiviteiten. Wie of wat er nu juist verantwoordelijk is voor de Belgische groei van het sociale netwerk “met het vogeltje”? Wel, naar verluidt hadden het WK Voetbal van 2014 en de meest recente verkiezingen heel wat in de pap te brokken. De cijfers genereren dus enig optimisme. Want maandelijks zou maar liefst 1 miljoen gebruikers actief zijn op Twitter. 40 % van dit aantal gebruikt het platform zelfs op dagelijkse basis. Zeker voor bedrijven die mikken op jonge klanten kan Twitter dus heel erg boeiend zijn, want hun bereik zit vooral in de jongere leeftijdsgroepen. Toen ze bij S&R Olympia uit Brugge een lanceringsactie deden via Twitter vonden ze relatief snel een heel grote aanhang!

Grootse plannen

Dat er op marketingvlak heel wat te rapen valt, is dus overduidelijk. Facebook wordt reeds gebruikt voor adverteerdoeleinden van duizenden ondernemingen, maar tegenover Twitter nemen managers en CEO’s eerder een weigerachtige houding aan. Ze geloven niet in het potentiële succes van hun bedrijf op Twitter. Een spijtige zaak! Want wie het op de juiste manier doet, kan ervoor zorgen dat zijn rendement net de hoogte inschiet.

Communicatie met celebs

Het is algemeen geweten dat heel wat beroemdheden vaak op Twitter zitten. Het bestaan van ‘beroemde’ Twitterprofielen maakt voor fans de drempel lager om te communiceren met hun idolen. Sommige celebrities houden er immers van om te praten met hun fans. Dat kan kort en krachtig via Twitter! Heb je nog een reden nodig om een Twitter profiel aan te maken?