Social media in de bedrijfswereld

Het bedrijfsleven staat open voor social media. Zoveel is duidelijk. Maar hoe maken Belgische bedrijven en kleinere zelfstandigen hier nu gebruik van? Is het voor veel bedrijven de digitale variant van hun visitekaartjes of is het toch meer dan dat?

Vooruitstrevende marketing? Social media marketing!

bedrijven sociale mediaSinds de fameuze opkomst van Facebook en consorten, wordt er steeds vaker gesproken over het nieuwe marketing: social media marketing en de integratie van sociale media in websites. Wat dat begrip precies inhoudt, is een ander paar mouwen. Want wie als bedrijf wekelijks één of twee berichtjes online zwiert, mag zichzelf niet zomaar een onderneming noemen die zich bezighoudt met social media marketing. Facebook zelf maar eens een aantal bedrijven. Je zal snel doorhebben dat de grootste spelers niet per se de beste zijn. Want wat doen de meeste bedrijven? Ze halen snel een jonge social media expert in huis. Die zal met zijn prille kennis op digitale wijze de business weer op volle toeren laten draaien. Echter, vele ondernemingen lijken te vergeten dat social media marketing niet is weggelegd voor elke sector. Wie als bedrijf in de voedingssector vindt, kan op een slimme manier zijn slag slaan via deze vooruitstrevende marketing. Maar bedrijven die zich bezighouden met metaalbewerking, moeten mogelijk 2 keer nadenken alvorens ze naar hartenlust content beginnen te delen.

Advertentie zonder pretentie

Het creëren van Facebook-advertenties? Dat gebeurt tegenwoordig met heel wat pretentie. Ook hier denken de meeste bedrijven dat ze weten van aanpakken. Maar doordacht te werk gaan is meer dan wenselijk als het aankomt op betalende social media advertenties. Daarvoor schakel je best een reclamebedrijf in dat je kan helpen de juiste keuzes te maken.